icon
Linkedin Facebook Instagram YouTube SoundCloud Twitter

Reynir Gretarsson: püsige turgude muutustega samas tempos

29. nov. 2016

Reynir GretarssonKrediidiriskide aastakonverentsi avaettekande tegi krediidiinformatsiooni trendide ja tuleviku teemal Reynir Gretarsson, kes tutvustas ka Creditinfo Groupi, mille asutaja ja tegevjuht ta on.

Islandilt pärit krediidiinfo ettevõte Creditinfo on tegutsenud 1997. aastast ja keskendub kasvavatele ja väiksemamahulistele turgudele. Tänavu sisenes Ceditinfo ka Eesti turule.

Gretarsson sõnul peavad krediidiriskide hindajad püsima turgude muutustega samas tempos.

Traditsiooniline lähenemine krediidiotsustele tugineb rangelt faktilisele identifitseeritud andmestikule. Tegemist on „surnud andmetega“, mida juhivad krediidiasutused ja mida edasi arendada on keeruline.

Uus lähenemine võtab aga arvesse ka mitte-krediiditeabe. Üha enam infot luuakse krediidiasutusest väljaspool, näiteks mobiilirakendustes, sotsiaalmeedias, e-kaubanduses, ning sellega arvestamine annab otsuste tegemiseks täpsema pildi. Sellised andmed on „elavad“ – andmed muutuvad ja mustrid arenevad. Tulevikuvisiooniks on nö mitteeksisteeriva krediiditeabe kasutamine, mida juhib inimene ise. Näiteks kuidas kasutajad veebilehel käituvad või nende missuguse profiili annab psühhomeetriline test.

Uurisime veidi täpsemalt:

Reyinir, mis oleks teie soovitused Creditinfo klientidele, mida täna varasemaga võrreldes teisiti teha?

Minu teadmised tarbijast ei ole piisavad, et anda ühest nõu. Kuid strateegia ja visiooni puhul tasub meeles pidada kahte asja: lähtu kasutaja vaatest, sellest, kuidas kasutaja teie teenuseid näeb. Teiseks tuleb meeles pidada, et täna võib tarbija vaadata kõike läbi mobiilse seadme. Tasub ka oma teenused mobiili kaudu kättesaadavaks teha.

Olete keskendunud väikestele turgudele. Millised erinevused väikestel ja suurtel turgudel on?

Suurtel turgudel on suured tegijad ja väljakujunenud ärisuhted. Kuid usume, et meil on väikestel turgudel õnnestunud palju õppida. Meie ajalugu lisab kvaliteeti ning vähemalt mõnes valdkonnas on meil paremad eksperdid kui suurettevõtetel, näiteks psühhomeetrilise profiili koostamine Coremetrixi abil. Samuti toimuvad arengud väikestel turgudel teinekord kiiremini kui suurtel. Näiteks tegutseme Keenias ja tänu sellele on meil teistest parem kogemustepagas mobiili-finantsteenuste vallas. Kogume väikestel turgudel teavet, mida kasutada ka suurematel turgudel.

Kas ka Eestis on krediidiinfo valdkonnas midagi spetsiifilist?

Pea kõikides riikides on krediidiotsuste tegemisel sarnased nõudmised. Igal pool on vajadus telekommunikatsiooniteenuste, finantsteenuste, tarbimiskrediidi järele. Turud on erineva arengutasemega, kuid üllatusi on harva. Muidugi on Eesti unikaalne, aga teistest turgudest mitte liiga erinev.

 

Postituse teema