icon
Linkedin Facebook Instagram YouTube SoundCloud Twitter

Veebipoodide tausta kontrolli E-Seifist

21. dets. 2011

Jõuluaeg on kahtlemata online-kauplemise tipptund, kuid Kaupmeeste Liidu andmeil on ostud veebis sõltumata aastaajast järjekindlalt kasvanud – e-kaubanduse kliente on tänaseks enam kui 200 000.

Kuid internetis varitsevad ka ohud, mille suhtes ettevaatlik olla. Tarbijakaitseametile on tänavu teada juba 110 kaebust ja 606 järelepäringut, mis puudutavad e-kaubandust ja vautšeriäri. Just järelepäringud on aastaga tublisti sagenenud ja õige ongi, sest internetist ostes tuleks kindlasti kontrollida kaupmehe tausta.

Kaupa internetist tellides ei tea ostja täpselt, kellele raha maksab ja kas üldse pärast soetatu kätte saab. Krediidiinfo E-Seifi abil saab mugavalt uurida kaupmehe või vautšeriportaali majandustegevust, registristaatust, maksekombeid ja juhatuse tausta.

Pilgust Ettevõtte faktiraportile piisab, et jõulukinke ostes selgeks teha, milline kaupmees tegelikult on ning kas ta tegutseb korrektselt ja annab sellest ka aru. Müügitulu tõestab reaalset tegutsemist. Registristaatus aga näitab ega firma likvideerimisel või sootuks pankrotiseisus toimeta. Samuti tuleks olla valvas, kui selgub, et veebipoe juhatus on hiljuti vahetunud. Faktiraportist tunneb ära ka ebausaldusväärse võlgniku: e-ärid, mille maksekombed on taunimisväärsed ja kes on partneritele või riigile võlgu.

Erinevaid e-poode tekib rohkesti juurde ja ka kaob, nii ei saa ühtki keskkonda lõpuni usaldada. Tarbijakaitseamet tunnistab, et nendeni jõudvate internetikaubandust puudutavate kaebuste puhul ei saa ostja enamasti tellitud toodet kätte või esineb probleeme makstud raha tagasisaamisega. Ka riigiamet soovitab uurida kaupmehe tausta ja hoiatab eriti juhtude eest, kui kaupmehena tegutseb veebis hoopis eraisik, sest siis ei kehti tehingutele tarbijakaitse reeglid. Kindlasti soovitatakse ostlejatel hoida alles kõik ostuga seotud dokumendid.

Siiski leidub Eestis ka ridamisi eeskujulikke e-poode ja kupongivahendajaid, kellega jõulukinkide ostjail vähemalt toote kättesaamise osas probleeme ei esine. Kaupade internetist tellimine on mugav ja kiire võimalus, kuid pettumuse vältimiseks tasub enne ostu teha eeltööd. Järelvalve ja kontroll veebipoodide usaldusväärsuse üle on Eestis täna veel lapsekingades ja seetõttu peab tarbija info otsimisega ise vaeva nägema.

Kokkuvõtteks
Faktiraportist tasub vaadata järgmist:

  • majandustegevust – kas ettevõte on esitanud aruandeid sh näidanud müügitulu viimaste aastate kohta;
  • Äriregistri staatust – kas firma on likvideerimisel, pankrotis, kustutatud;
  • maksekombeid – kas on kehtivaid võlgu riigi ees (maksuvõlgu) või teiste ettevõtete ees (maksehäireid);
  • juhatuse ametisoleku aega – äsja vahetunud juhatus peaks valvsaks muutma;
  • Ametlikke Teadaandeid – teated, kutsed ja kuulutused, mille avaldamise kohustus tuleneb seadusest ning mille tööd korraldab Registrite ja Infosüsteemide Keskus (RIK).

Infot e-poodide kohta leiab ka E-kaubandusliidust ja Tarbijakaitseameti lehelt

Postituse teema
×

Creditinfo Operations